السيسي لرئيس الحكومة المصرية: "أنت جاتلك الفلوس واتحولت صح؟ أحنا لازم ناخد "هبرة" نحطها في الصندوق"

اضيف الخبر في يوم الجمعة ٠١ - مارس - ٢٠٢٤ ١٢:٠٠ صباحاً. نقلا عن: أخبار الغد.


السيسي لرئيس الحكومة المصرية: "أنت جاتلك الفلوس واتحولت صح؟ أحنا لازم ناخد "هبرة" نحطها في الصندوق"

غضب وسخرية بمواقع التواصل..بعد تصريح السيسي "لازم ناخد هبره"السيسي لرئيس الحكومة المصرية: "أنت جاتلك الفلوس واتحولت صح؟ أحنا لازم ناخد "هبرة" نحطها في الصندوق"

أثار السيسي خلال احتفالية "قادرون باختلاف" لذوي الهمم وأصحاب القدرات الخاصة، أمس الأربعاء. تفاعلا بين رواد مواقع التواصل عقب تصريحات أدلى بها



وأبرز رواد التواصل مصطلح "هبرة" الذي استخدمه السيسي في كلمته من على المنصة مع رئيس الوزراء المصري، مصطفى مدبولي، وقال له "لازم ناخد هبرة" في إشارة إلى تخصيص مبالغ مالية لدعم صندوق "قادرون باختلاف"، حيث طلب الرئيس المصري 10 مليارات جنيه لتخصيصها للصندوق وأجابه مدبولي بـ"حاضر يا فندم".

ورد مدبولي على السيسي قائلًا: "اللى حضرتك تأمر بيه"، ليعلق السيسي على الرد قائلا: "أنا لو طلبت هطلب كتير".
اجمالي القراءات 358
التعليقات (1)
1   تعليق بواسطة   عثمان محمد علي     في   الجمعة ٠١ - مارس - ٢٠٢٤ ١٢:٠٠ صباحاً
[95118]

المُعتربون يُطالبون بحقوقهم فى الهبرة .ههههههههههههه.


كُله بيهبر ههههههه  يا جماعة المهاجرون والمغتربون يطلبون حقوقهم فى الهبرة والهُبر ههههه    طلباتهم بسيطة كوبرى علوى من أمريكا وكندا فوق الأطلسى مرورا بالبحر المتوسط وصولا للإسكندرية ودمياط وبورسعيد يسافروا عليه بسياراتهم بدل تذاكر الطيران المولعة ، وممكن نفرض رسوم صيانة  وتشغيل على المسافرين من أبناء الجاليات الأُخرى التى ستستخدم السفرعليه  هههههههههههه .....



السيسى مسروع ومصروع بالفلوس ولازم يكوش عليها كُلها لازم يبقى فى ثراء ملوك وأمراء الخليج حتى لو باع مصر كلها بأرضها وشعبها .



أضف تعليق
لا بد من تسجيل الدخول اولا قبل التعليق